søndag 2. mai 2010

Passe sliten, passe fornøyd.






Tilbake i heimen, passe sliten, men allikevel fornøyd. Jeg hadde med meg sønnen min som var så snill og holdt meg med selskap denne helga. Vi kom opp sent på fredag, så da ble det ikke gjort noe. Men jeg våknet tidlig på lørdags morgen og satte igang med å lakke strøk nr. to på gulvet i 2. etg. Deretter fortsatte jeg med å beise takbord som skal henges opp. Men her måtte jeg gi meg når spannet var tomt. Det viste seg nemlig at det nye spannet ikke var blandet med 90pkt. hvit. Så denne ble liksom ikke så hvitt som de andre bordene hadde vært!
Jeg fikk også beiset ferdig 2. strøket med "Fjære" på Emilie sitt rom, og ble fornøyd med det. Idag, søndag har jeg lakket strøk nr. 3 på gulvet i 2. etg. og da er det vel snart klart for bruk.....
Deretter beiset jeg den ene veggen som var satt opp på gjesterommet med 1 strøk "Drivved". Været ute ble bare finere og finere, så jeg hadde mer lyst til å holde på utendørs, enn inne. Så jeg tok med meg spannet med Tjæralin og beiset ferdig den ene langveggen. Henrik flyttet på endel av de gamle bordene som ligger på utsiden av soverommene. Dette fordi vi lettere kan komme til pipeelementene som skal settes opp neste gang vi skal oppover. Han var også flink og hjalp meg med beisingen. Der jeg hadde beiset tidligere har det nå krympet litt og treverket har kommet til syne igjen, her fylte han igjen med beis. Deretter var det å rydde og pakke sammen og kjøre hjemover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar