søndag 20. juni 2010

Beise, beise, beise









Denne helga har vi igjen vært en tur på fjellet. Da vi kom opp på fredags-kvelden, stinket det kloakk inne i hytta, fysj! Vi tror det kom av at ikke alle rørene var teipet foran åpningen, Øyvind ordnet dette, og vi måtte bare leve med litt kloakk-lukt nede i 1.etg. den kvelden. Morgenen etter var det noe bedre. Jeg startet med å beise taket på vårt soverom (3.strøket) og soverommet til Mathilde. Øyvind koblet trafoene til spotterne på baderommene, plastret og la panel i taket på begge badene. Jeg fortsatte med å beise veggene i den ytterste gangen, og det tok sin tid! 2 strøk med Zen Sand.
Utover dagen kom kloakk-lukten tilbake. Etter nøye gjennomgang av alle rørene i hytta, fant Øyvind ut at han hadde glemt å tape over 2 stk rør! Han fortsatte så med å legge gulv på gjesterommet og soverommet til Emilie. Han fikk også satt inn døra på soverommet til Henrik i 2.etg.
Idag har han lagt ferdig panel i soveromsgangen, med god hjelp fra Henrik. Mens jeg har vasket de to ferdige gulvene med trerens. De er nå klare til å behandles. Jeg har også beiset flere takbord med Panel hvit. Disse skal henges opp i stua/kjøkken. Og det må jeg nok fortsette med noen ganger til fremover, for der går det maaaange bord!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar