søndag 17. oktober 2010

Bad nr. 2 ferdig fliselagt







Atter en helg er omme og vi er tilbake i heimen, etter en byggehelg....igjen.
Denne helgen har vi gjort følgende: Fliselagt det andre badet og fuget dette ferdig, renset gulvflisene på det første badet, (for de var ikke særlig pene). Gulvet var både skjoldete og møkkete og fullt av hvite flekker, etter at det var vasket ferdig! Så fikk vi tips om å smøre på en slags rensevæske, og det gjorde susen. Gulvet ble veldig fint. I tillegg til dette har jeg nå beiset/lakket ferdig alle dørene, og hurra endelig ferdig med det!
Vi har også så smått begynt å sette opp kjøkkenet, og det blir så fint synes vi. Så nå begynner det virkelig å ta form!
Så har jeg gått løs på trappen. Her har jeg beiset sidegavlene, noen av spilene, trappestolpene (som uheldigvis ramlet oppå det ene benet mitt idag, mens jeg stod og beiset. Og det var ikke noe særlig godt!) Så nå sitter jeg her med 1 stk. vond fot. Halter rundt og synes litt synd på meg selv!
Så nå er det trappetrinnene og resten av spilene som skal tas neste gang. Vi har valgt fargen Zen Sand, slik at trappa ikke blir et blikkfang i gangen. For den er jo ikke så fantastisk flott at den trenger det....
I morgen kommer rørleggeren og skal koble til vann og toalettene, så nå er det ikke lenge igjen før vi kan bruke vannklosett og rennende vann. Hurra det gleder vi oss til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar